פסטיבל הג'אז קיץ 2019


פסטיבל הג'אז אילת
25 – 27 באוגוסט, נמל אילת

ניהול אמנותי: אלי דג'יברי, הפקה: פורום פקטור

בשלהי הקיץ הישראלי, כשבחוץ רוח אילתית חמימה והנפש צמאה למוסיקה טובה, הפסטיבל שהפך שם נרדף לאווירת חופש בניחוח בינלאומי יתקיים גם השנה בנמל אילת עם רמת ההשקעה הגבוהה והאירוח חסר התקדים.

למעלה משלושים שנה שהפסטיבל מתקיים בעיר אילת ומאגד אליה שורה ארוכה של אמנים ישראליים ובינלאומיים מכל קצוות הז'אנר ביניהם הפקות מקור מיוחדות לפסטיבל, שילובים יוצאי דופן של מוזיקאים מהארץ ומחו"ל, כיתות אמן ובמת ג'אם-סשן, והכל באווירה מהפנטת עם במות המשקיפות אל הים ומתחמים מפנקים להנאת הקהל שבוחר בפסטיבל הג'אז הגדול והמדובר בישראל.

לצד כל אלו תתקיים לראשונה תחרות הסקסופון הבינלאומית ע"ש מייקל ברקר (MBISC) בתמיכתם של משפחת ברקר, מי שהיה מנהלו האישי דאריל פיט, המנהל האומנותי של הפסטיבל אלי דג'יברי, ויו"ר אגודת הידידים של הפסטיבל יורי גיא-רון.
התחרות הראשונה מסוגה בעולם שהביאה בחודשים האחרונים למאות סקסופוניסטים להגיש מועמדות, תציג על במת הפסטיבל את שלושת הפינליסטים שיתחרו ויזכו בפרסים כספיים בשווי של 2,500-12,500 דולר.
המוזיקאים המוערכים Ron Carter, Kenny Garrett, Donny McCaslin ואלי דג'יברי, יהיו אלו אשר ירכיבו את חבר השופטים הראשון של התחרות.

במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו על במת הג'אם סשן המסורתית מפגשים מוזיקליים ספונטניים וחד פעמיים בין אמני הפסטיבל לבין הכוכבים הצעירים של הג'אז הישראלי. במת הג'אם סשן תפעל עד השעות הקטנות של הלילה ותהיה פתוחה לאורחי הפסטיבל ולקהל הרחב.

כמו כן אמני הפסטיבל יעבירו כיתות אמן הפתוחות לקהל בהרשמה מראש ובתשלום סימלי. פירוט מלא של כיתות האמן וההרשמה נעשית באתר הפסטיבל:
www.redseajazz.co.il

גם השנה תפעל בסמוך לימי הפסטיבל "תוכנית הצעירים" פרויקט החזון של פסטיבל הג'אז באילת בשיתוף אגודת ידידי הפסטיבל, אשר שם לעצמו לטפח את דור העתיד של נגני הג'אז בארץ. דור של צעירים שיהוו חלק מהפסטיבל ויתפתחו כמוזיקאים בינלאומיים וכאמני המסורת של הפסטיבל, ולימים יהיו הכוח והמנוף של הפסטיבל. במסגרת הפרויקט יערוך הפסטיבל תחרות "הרכבים הצעירים" וסדנאות קיץ למוזיקאים מצטיינים שיערכו בעיר אילת.
מנהלי תכנית הצעירים של הפסטיבל הם יעל הדני וארז בר נוי.
הגשת מועמדות לתחרות או הרשמה לסדנאות נעשית דרך אתר הפסטיבל:
www.redseajazz.co.il

צילום: שחר גלס