פסטיבל הג'אז אילת – קיץ 2017


פסטיבל הג'אז הבינלאומי המוערך יתקיים זו השנה ה-31 בנמל אילת.

ארבעת ימי הפסטיבל יארחו גם השנה רשימה מפוארת של אמנים מהארץ ומהעולם,

כיתות אמן, סדנאות וכמובן את בימת הג'אם המסורתית.

Al McKay´s EARTH WIND & FIRE EXPERIENCE – לאחר שכבש את הפסטיבלים הבינלאומיים הגדולים מגיע ההרכב האגדי בראשות אל מקיי למופע עם כל הלהיטים הגדולים

* Eli Degibri Big Band מארחים את: דיקלה, מירי מסיקה ומארינה מקסימיליאן * Brian Blade & The Fellowship Band * Christian Scott * Chano Domínguez  * עופר פורטוגלי מארח את: לאה שבת, דורון טלמון (ג'יין בורדו), סגיב כהן ואלון עדר * Catherine Russell * Josh Evans * Pasquale Grasso * קובי אוז * דורי בן זאב מארח את תמר אייזנמן * JT& The Magnificent Soul * שישיית ארז בר נוי * Johnny O'neal Trio * Avi Rothbard * Wayne Escoffery * Yamandu Costa יחד עם רועי בן סירה, עודד אלוני והדר נויברג* Aaron Goldberg Trio * שלישיית נועם דוד  * שלישיית גשם עם הזמרים קרן מלכה ואלון לוטרינגר * הודנא אורקסטרה * דאמיסו בלטה * שישיית חגיגה *

פסטיבל הג'אז אילת יתקיים זו השנה ה-31, בניהול אמנותי של המוזיקאי הבינלאומי אלי דג'יברי. גם השנה תשלב התכנית האמנותית של הפסטיבל מוזיקאי ג'אז בינלאומיים וישראליים מובילים, ענקי ג'אז ואמנים הנחשבים היום ללב הפועם של הג'אז בעולם.

הפקות מקור מיוחדות לפסטיבל:

Al McKay´s EARTH WIND & FIRE EXPERIENCE – החוויה של אחת הלהקות הגדולות בהיסטוריה של המוזיקה האמריקאית. את ההרכב מוביל האייקון של "אדמה רוח ואש" – אל מקיי, הגיטריסט הוירטואוז בעל טכניקה מקורית ומיוחדת, יוצר השירים ומעצב הגרוב, המפיק של "בוגי וונדרלנד", וכותב שותף של "ספטמבר".

אלי דג'יברי ביג בנד – במחווה לזמרות הג'אז הגדולות, עם דיקלה, מירי מסיקה ומארינה מקסימיליאן.

בריאן בלייד – המתופף הניו יורקי המפורסם מגיע עם ההרכב The Fellowship Band.

קובי אוז עם המופע "חלום עקבותיך" משירי אריק איינשטיין. חגיגה אתנית בעקבות גיבור המוזיקה הישראלית.

גשם – ההרכב החדשני עם רימייק לאופרת הג'אז "פורגי ובס", ובתפקיד לואי ארמסטרונג' ואלה פיצ'גרלד הזמרים אלון לוטינגר וקרן מלכה.

עופר פורטוגלי עם המופע "עושים ג'אז", מארח את אלון עדר, דורון טלמון (ג'יין בורדו), סגיב כהן, לאה שבת.

כריסטיאן סקוט – חצוצרן העל מניו אורלינס עם חמישייה עדכנית ובועטת.

דורי בן זאב – "עברנו את פרעה", סיפורי ג'אז של מאיר אריאל. אורחת מיוחדת תמר אייזנמן.

בהמשך לפעילותה של חברת "פורום פקטור" מפיקת הפסטיבל בשלוש השנים האחרונות, פסטיבל הג'אז אילת מייצר מעטפת רחבה של תוכן ופרויקטים משותפים עם העיר אילת:

  • פרויקט הסאונד של אילת המשלב ברים ובתי קפה ברחבי העיר יפעל גם השנה ויארח את באי הפסטיבל בשעות אלטרנטיביות.
  • כנס הג'אז הישראלי (The Israeli Jazz Convention) יתרחב השנה ויכלול סדנאות, כיתות אמן ופאנלים מרתקים במלון הפסטיבל ליאונרדו רויאל ריזורט.
  • הג'אם סשן המסורתי יתקיים השנה בחוף הדקל ויהפוך להפנינג אחד גדול עם מסיבות סווינג, הופעות של הרכבים חיים ותקליטנים שינגנו מוסיקה איכותו חוצת גבולות וסגנונות.

ליאונרדו רויאל ריזורט – מלון הפסטיבל אשר יארח את האמנים וההפקה. מהמלון נקיים הסעות קבועות אל הנמל. כנס הג'אז הישראלי יתקיים במלון ויכלול פאנלים, כיתות אמן ומופע לילדים. המלון כולו ילבש את רוח הפסטיבל עם הרכבי ג'אז אשר ינעימו את זמנם של האורחים בלובי ובבריכה.

במת הג'אם סשן המסורתית של הפסטיבל תתקיים גם השנה בחוף הדקל. במת הג'אם של הפסטיבל מארחת מידי לילה הופעות מרהיבות של אמני הפסטיבל ואמני ג'אז צעירים המופיעים עד השעות הקטנות של הלילה ויוצרים חוויה מיוחדת ומרגשת של ג'אז מרענן ואנרגטי. רבים מבאי הפסטיבל ממשיכים את חגיגות הג'אז אל תוך הלילה בבימת הג'אם המפורסמת של הפסטיבל אשר כבר הפכה לסצינה של ממש.

אל במת הג'אם, המהווה במה פתוחה, מוזמנים כל אמני הפסטיבל וגם השנה צפויים חלק מן האמנים לעלות לג'אם סשן לאחר המופעים שלהם במתחם הפסטיבל בנמל אילת, אירוע אשר הפך לחוויה האמיתית והאותנטית של חובבי הג'אז.